Hvordan ændrer jeg en huslejeopkrævning fra MobilePay til bankoverførsel?

Har du flere spørgsmål? Indsend en anmodning

Hvis du vil skifte fra at bruge BoligPortals automatiske huslejeopkrævning med MobilePay til at bruge manuel huslejeafstemning med bankoverførsel, skal du slette den eksisterende opkrævning og oprette en ny. 

Når du vælger bankoverførsel, bliver lejers huslejebetalinger ikke længere registreret automatisk i BoligPortals huslejehåndtering. I stedet skal du selv tjekke om betalingen er gået ind på din konto og derefter manuelt registrere huslejen som betalt på BoligPortal. 

På den måde får du altså samme gode overblik over gennemførte betalinger og betalinger i restance.

Foretrækker du at beholde den automatiske betaling og afstemning, kan du i stedet skifte fra MobilePay til Betalingsservice. 

 

Sådan skifter du til manuel bankoverførsel

  1. Vælg 'Lejeforhold' i den blå menu i din BoligPortal brugerprofil, og klik på den lejer, som du vil ændre huslejeopkrævningen for.

  2. Vælg fanen 'Husleje'

  3. Klik på 'Stop opkrævning af husleje'. Herefter skal du angive den dato, hvor den sidste MobilePay-betaling skal gennemføres. Afslut ved at vælge 'Stop opkrævning af husleje'.Skift fra MobilePay til Betalingsservice ved at trykke på 'Stop opkrævning af husleje'.png
     

  4. Tryk på 'Start husleje igen'Tryk på 'Start husleje igen' for at vælge Betalingsservice .png

  5. Marker prikken ud for 'Bankoverførsler'
    Vælg 'Bankoverførsel' for at ændre til manuel huslejeafstemning.png
     
  6. Tjek om alle informationer vedrørende huslejebeløb, betalingsdatoer og lejeroplysninger er rigtige. 
  7. Tryk på 'Gem huslejeopsætning' i bunden af siden 

 

 

 

 

Læs også ...

 
Se mere