Når du udfylder BoligPortals digitale lejekontrakt, er det et krav, at du indtaster lejers telefonnummer.
Det skyldes, at lejer skal modtage SMS'er fra BoligPortal med informationer om lejemålet.
Hvis du ikke skriver et nummer i feltet, vil der komme en besked med rød skrift, som beder dig om at udfylde telefonnummer.
Du kan altså ikke lave lejekontrakten digitalt via BoligPortal uden at oplyse nummeret på lejer.
Dine fordele ved at indtaste telefonnummer på lejer:
- Lejer kan hurtigt underskrive og finde lejekontrakten
- Send automatiske SMS-påmindelser til lejer
- Gem din lejers telefonnummer
Lejer får SMS om underskrift
Når kontrakten for lejemålet er sendt til underskrift ved lejer, modtager din nye lejer både en e-mail og en SMS med link til at underskrive lejekontrakten.
På den måde er det både hurtigt og let for din lejer at underskrive - også selvom vedkommende er på farten.
Samtidig vil lejer også modtage et link til sin egen Lejerportal, hvor den underskrevne lejekontrakt altid kan findes.
Send påmindelser til lejer
Når lejekontrakten er underskrevet af både lejer og udlejer, kan du opsætte automatiske SMS-påmindelser til lejer.
Lejer kan få en påmindelse om at betale første måneds husleje, depositum og forudbetalt leje eller om tidspunkt for indflytningssyn.
Slå påmindelser til eller fra
-
Vælg fanen 'Lejekontrakter' på din brugerprofil
-
Tryk 'Gå til oversigt' på den ønskede lejekontrakt. Nu kan du se en grøn tidslinje, hvor alle trin i lejekontrakten vises.
-
Find feltet 'Underskrevet', og vælg 'Se detaljer'. Herunder kan du vælge forskellige typer af SMS-påmindelser til lejer.
Gem din lejers telefonnummer
Det indtastede telefonnummer er din garanti for, at lejers nummer bliver gemt.
Du kan altid finde lejers telefonnummer ved at vælge punktet 'Lejekontrakter', finde den specifikke lejekontrakt og vælge 'Gå til oversigt'
Derudover kan du selvfølgelig også finde lejers telefonnummer i den færdige, underskrevne kontrakt under paragraf 1.