Hvordan tilmelder lejer sig min huslejeopkrævning via MobilePay?

Har du flere spørgsmål? Indsend en anmodning

Når du har oprettet og aktiveret automatisk huslejeopkrævning med MobilePay, vil lejer automatisk modtage en e-mail og/eller SMS med et aktiveringslink til opsætning af betalingsaftalen.

Dette er nødvendigt før betalingsaftalen er godkendt og klar til brug. 

Klik på billederne for at forstørre

 

Sådan tilmelder lejer sig automatisk huslejebetaling via MobilePay gennem tilmeldingslink

  1. Lejer skal klikke på linket i e-mailen eller SMS'en 

    Klikkes der på linket på telefon, vil tilmeldingssiden automatisk åbne i lejers MobilePay-app. 

    Klikkes der på linket på computer, vil lejer først skulle indtaste sit telefonnummer, hvorefter MobilePay-appen automatisk åbnes på deres telefon. 

  2. Herefter skal lejer gennemgå 3 steps i MobilePays tilmeldingsflow, før betalingsaftalen aktiveres

  3. Når tilmeldingsflowet er udfyldt og godkendt, vil lejer få en bekræftelsesmeddelelse på skærmen 

  4. Umiddelbart efter vil du som udlejer automatisk få besked via e-mail
    Har du tilmeldt dig kommunikation via SMS, vil du ligeledes få besked her. Dette kan du ændre under 'Indstillinger' på din profil. 

    Du vil ligeledes få en bekræftelsesadvisering om godkendt betalingsaftale i din huslejeoversigt på det pågældende lejeforhold på din BoligPortal-profil. 

 

Din betalingsaftale om automatisk huslejeopkrævning via MobilePay er herefter godkendt og oprettet til den pågældende lejer, og huslejen vil herfra automatisk blive trukket hos lejer til hver betalingsdato. Hverken du eller lejer skal derfor foretage jer yderligere. 

Lejer kan altid holde øje med betalingsaftalen, kommende opkrævninger og eventuelle betalingsændringer – fx huslejeregulering og enkeltopkrævninger – i sin MobilePay-app. 

Note: Betalingsaftalen skal være godkendt og gennemført af lejer 2 dage før første trækning. 

 

 

 

Læs også ...

 
Se mere