Med MobilePay som betalingsmetode, når du opkræver husleje fra dine lejere, tilbyder du en enkel og moderne betalingsmetode, hvor lejeren både er tilmeldt og bundet op på betaling af huslejen fremadrettet – helt automatisk – og pengene går direkte fra deres bankkonto til din.
I denne guide gennemgår vi, hvordan du ændrer din opkrævningsmetode fra manuel afstemning med bankoverførsel til automatisk opkrævning via MobilePay.
Note: For at kunne opkræve husleje via MobilePay, skal du have en erhvervskonto hos MobilePay. Læs, hvordan du opretter en her.
Sådan ændrer du opkrævning af husleje fra bankoverførsel til MobilePay
- Vælg den pågældende lejer i oversigten over alle lejeforhold under 'Alle lejemål' eller 'Lejeforhold' i den blå kolonne
-
Klik på 'Stop opkrævning af husleje'
Herefter vil du kunne se et rødt banner, som bekræfter, at huslejeopkrævningen er stoppet sammen med sidste betalingsdato.
-
Vælg dato for sidste opkrævning i rullemenuen
-
Klik herefter på 'Start husleje igen'
-
Gå til sektionen 'Hvordan skal huslejen opkræves og betales?' og vælg 'MobilePay'
Det er først muligt at vælge MobilePay, hvis du har en erhvervskonto hos MobilePay.
Har du en erhvervskonto, men har endnu ikke opsat huslejeopkrævning til MobilePay, skal du klikke på 'Tilknyt MobilePay →' og følge denne guide.
-
Tjek, at de allerede eksisterende informationer på din lejer er korrekte, vælg dato for første betaling via MobilePay og bekræft opsætningen ved at klikke på 'Gem huslejeopsætning'
Du er sikret mod dobbeltopkrævning → Systemet vil ikke give dig mulighed for at vælge samme måned, som du har valgt som sidste måned med betaling via bankoverførsel.
- Dobbelttjek dine indtastede informationer, og gennemfør ved at klikke på 'Start husleje'
-
Når lejer har godkendt betalingsaftalen, er du nu klar til at opkræve husleje automatisk via MobilePay
Lejer får automatisk tilsendt et link til at tilmelde sig betalingsaftalen.