Min lejer har afvist betalingsaftalen i MobilePay. Hvad gør jeg?

Har du flere spørgsmål? Indsend en anmodning

OBS: I denne guide fremgår det, at du kan opkræve husleje automatisk via MobilePay. Bemærk, at det pr. 12. marts 2024 ikke længere er muligt at oprette nye betalingsaftaler med MobilePay grundet en ændring i MobilePays betingelser. 
Derfor er al information om automatisk huslejeopkrævning med MobilePay kun relevant for udlejere, der har opsat en betalingsaftale før 12. marts 2024. 

Hvis du har valgt at benytte automatisk huslejeopkrævning via MobilePay, skal din lejer godkende betalingsaftalen i sin MobilePay-app.

Hvis lejeren ikke gør dette eller afviser aftalen, vil betalingsaftalen ikke gå igennem, og den automatiske opkrævning vil derfor være stoppet.

I dette tilfælde vil du få vist denne besked under huslejeoversigten til din lejer:

BoligPortal 2.png

Ønsker du fortsat at opkræve husleje via MobilePay? 

Hvis lejer ved en fejl kom til at afvise betalingsaftalen, kan du altid gensende tilmeldingslinket ved at klikke på knappen 'Send nyt tilmeldningslink'. 


Skyldes afvisningen forkerte kontaktoplysninger på din lejer?

Hvis lejer ikke har kunnet godkende aftalen, fordi vedkommende aldrig modtog godkendelsesanmodningen på e-mail og SMS, kan det skyldes, at lejers oplysninger er forkerte.

Her skal du rette lejers e-mailadresse og/eller telefonnummer under lejeforholdet, inden du gensender tilmeldingslinket.  

 

Er du i tvivl om, hvordan lejer tilmelder sig din automatiske huslejeopkrævning, efter du har sendt et nyt link til tilmelding i MobielPay, kan du læse mere om processen i denne guide.

 

Når lejer på ny har fået tilmeldt sig betalingsaftalen, vil betalingen igen ske automatisk, og du kan som udlejer fortsat følge med i huslejeoversigten på lejeforholdet på BoligPortal.

 

 

Læs også ...

 
Se mere