Jeg er kommet til at afvise en huslejebetaling på MobilePay- hvad gør jeg?

Har du flere spørgsmål? Indsend en anmodning

Hvis du som lejer afviser én enkelt måneds huslejebetaling i MobilePay, vil din udlejer få besked på mail, når betalingsdagen er overskredet. Desuden vil det fremgå af din udlejers oversigt over lejeforholdets husleje. Det er dog altid en god idé at kontakte din udlejer forud.

Betalingsaftalen vil stadig være aktiv, og MobilePay vil fortsat trække fremtidige huslejebetalinger, men systemet vil ikke forsøge at opkræve den ene betaling igen. 

Når du har afvist en enkelt huslejebetaling i MobilePay, vil du derfor skulle aftale en anden betalingsform (f.eks. en bankoverførsel) med din udlejer for denne betaling.

*Fremtidige betalinger vil fortsat blive opkrævet automatisk via MobilePay.

Når du har betalt huslejen manuelt, kan udlejer markere den som betalt i sin oversigt over lejeforholdets husleje.

*Ønsker du en anden betalingsløsning for huslejeopkrævningen (f.eks. bankoverførsel), bør du kontakte din udlejer.

Relaterede artikler:

Læs også ...