Når du har valgt at indhente fejl og mangler fra lejer i indflytningsrapporten, modtager lejer en mail og en SMS med et link til at indberette fejl og mangler på indflytningstidspunktet.
*Vælger du ikke BoligPortals funktion, skal du selv aftale med lejer, hvordan indrapporteringen kan foregå.
Via linket kan lejer angive de enkelte fejl og mangler i lejemålet. Indrapporteringen fungerer på samme måde som ved fejlrapportering i flyttesynet.
Hver gang lejer indrapporterer en fejl eller mangel, modtager vedkommende en kvittering på mail på, at manglen er oprettet i rapporten.
Når fejl og mangel-perioden er udløbet, modtager lejer en samlet mangelliste på mail. Du vil som udlejer også modtage en mail om, at perioden nu er afsluttet.
*Du kan som udlejer løbende følge med i lejers oprettelse af fejl og mangler på det enkelte lejemåls indflytningssyn under 14 dages fejl og mangler.
Relaterede artikler:
- Hvordan indhenter jeg fejl og mangler fra lejer?
- Hvorfor kan lejer ikke indrapportere fejl og mangler?
- Hvordan tilmelder jeg lejer til el?