OBS: Det er ikke muligt at oprette nye betalingsaftaler med MobilePay
Fra 12. marts 2024 er det ikke længere muligt at oprette nye aftaler om automatisk huslejeopkrævning med MobilePay. Det skyldes, at MobilePay ændrer i deres betingelser. Hvis du som udlejer har brugt MobilePay til huslejeopkrævning før d. 12. marts 2024, kan du fortsat benytte MobilePay som betalingsaftale ved automatisk huslejeopkrævning.
Derfor er indholdet i denne guide for dig, der allerede har en betalingsaftale med MobilePay.
Hvis du benytter MobilePay til automatisk huslejeopkrævning fra dine lejere, har du fri mulighed for at vælge, hvilket betalingssted – altså hvilken konto på din virksomhedsbruger på MobilePay, – du ønsker dine huslejebetalinger skal gå ind på.
Sådan vælger du, hvilken bankkonto huslejen skal indbetales til via MobilePay
For at du kan tilføje forskellige konti til din huslejeopkrævning, skal du sikre dig, at du har tilknyttet dine bankkonti til din MobilePay-erhvervsbruger.
Dette gøres i dine indstillinger hos MobilePay, som du kan læse mere om her.
Har du spørgsmål til denne del, skal du kontakte MobilePays egen kundeservice, da det ikke er et område, vi har indflydelse på eller kan vejlede i hos BoligPortal.
-
Påbegynd din huslejeopsætning, som du plejer
-
Når du kommer til afsnittet 'Hvordan skal huslejen opkræves og betales?', vælger du MobilePay, og herefter den ønskede, tilknyttede konto
Har du tilknyttet mere end én konto til din MobilePay Erhvervskonto, vil disse være synlige, når du klikker på drop-down menuen ved 'Vælg betalingssted'.
-
Udfyld eller opdatér resten af oplysningerne til huslejeopsætningen, og afslut ved at klikke 'Gem huslejeopsætning' i bunden af opsætningen
Herefter vil denne lejers husleje blive indbetaling til den specifikke konto, du har valgt.