Hvordan melder jeg fejl og mangler ind til min udlejer gennem BoligPortal?

Har du flere spørgsmål? Indsend en anmodning

Når du flytter ind i en lejebolig, er det en rigtig god idé at dokumentere alle fejl og mangler, der var til stede ved indflytning, så du ikke risikerer at hæfte økonomisk for dem, når du flytter ud. Dette skal gøres skriftligt inden for 14 dage fra overtagelse af lejemålet.

Hvis din udlejer benytter BoligPortals digitale flyttesynsværktøj, er det nemt for dig som lejer at dokumentere alle fejl og mangler. I denne guide viser vi dig, hvordan du gør.

Sådan indberetter du fejl og mangler ind gennem BoligPortal som lejer

Du modtager automatisk en e-mail og SMS med et link til at indberette fejl og mangler. Disse får du, når din 14-dages indberetningsperiode begynder, hvilket er fra den dato, du (ifølge lejekontrakten) overtager lejemålet. 

Indkaldelse til fejl og mangelperiode.pngIndkaldelse til fejl og mangelperiode på SMS.png

Eksempel på påbegyndt indberetningsadvisering på e-mail og SMS

For at indrapportere en fejl eller mangel klikker du på Indrapportér mangler i mailen eller på linket i SMS'en.

Når du klikker på knappen eller linket, åbnes en side, hvor du digitalt kan tilføje fejl og mangler ved din lejemål ved at klikke på 'Tilføj fejl/mangler'. Vi anbefaler stærkt, at du tilføjer en beskrivelse af fejlen og dokumentere den ved at tilføje billeder.

Du har hele perioden på de 14 dage til at indberette fejl, så du kan sagtens tilgå indberetningsportalen løbende i perioden. Du kan altid se dato og tidspunkt for, hvornår indberetningsperioden udløber. 

Indrapportér fejl og mangler i dit indflytningssyn.png

Når du har indberettet en fejl eller mangel, modtager du en kvittering på e-mail på, at den er oprettet i rapporten. 

Bemærk: Når du benytter BoligPortals system til at indberette fejl og mangler som lejer, vil du modtage en særskilt e-mail for hver enkelt fejl eller mangel, du indbetter i systemet. Disse mails er din bekræftelse på, at fejlen er registreret og dokumenteret. 

Alle indberettede fejl og mangler vil ligeledes være synlige i takt med, at du opretter dem.

Oversigt over indberettede fejl og mangler fra lejer.png

Når indberetningsperioden udløber, modtager du automatisk besked om dette med et link til den samlede liste over indberettede fejl og mangler på lejemålet. 

Din udlejer modtager automatisk også listen, så du behøver ikke videresende den. 

SMS om afsluttet fejl og mangelperiode på e-mail.png

Har du konkrete spørgsmål vedrørende fejl og mangler på dit lejemål, skal du rette henvendelse direkte til din udlejer. Har du brug for hjælp til indberetningen, er du altid velkommen til at kontakte BoligPortals kundeservice. Vi sidder klar til at hjælpe alle dage året rundt. 

 

 

Læs også ...