Hvordan tilknytter jeg Betalingsservice til min huslejeopkrævning via BoligPortal?

Har du flere spørgsmål? Indsend en anmodning

På BoligPortal kan du automatisere din huslejeopkrævning ved at tilknytte Betalingsservice til dine huslejer. Det minimerer arbejdet – og risikoen for forglemmelser – for dig som udlejer, og sikrer rettidig indbetaling hver eneste måned.

Vigtigt: Denne guide kræver, at du har et PBS-, FI- og debitorgruppenummer.

For at kunne opkræve husleje via Betalingsservice, skal du altså have en aktiv Betalingsservice-aftale med BoligPortal som dataleverandør

 

Sådan opsætter du Betalingsservice til huslejeopkrævning på BoligPortal

      Find punktet husleje under indstillinger i din brugerprofil og tilknyt betalingsserice.png  

  1. Log ind på din BoligPortal-profil, og gå til 'Indstillinger' 

  2. Klik på 'Husleje' og find feltet 'Betalingsservice'

  3. Indtast din virksomheds PBS-nr., debitorgruppenr. og FI-nr

    Dit PBS- og debitorgruppenr. finder du i din Betalingsserviceaftale.

    FI-nr. oplyses af din bank.

  4. Klik på 'Tilknyt Betalingsservice →'

  5. Tjek, at dine oplysninger er korrekte, og bekræft ved at klikke på 'Gem'

  6. I bunden af formularen, vil du se, at der står 'Afventer godkendelse'.
    Det skyldes, at opsætningen nu skal godkendes gennem BoligPortal og Betalingsservice.

Når opsætningen bekræftes, og din konto er tilknyttet Betalingsservice, får du en bekræftelsesmeddelelse på siden. Du vil ligeledes modtage en e-mail fra BoligPortal om dette. 

Når kontoen er tilknyttet, er du klar til at opsætte huslejeopkrævning med Betalingsservice for dine lejere under 'Huslejehåndtering' i menuen til venstre.

 

 

 

Læs også ...

 
Se mere