Hvordan afmelder jeg mit abonnement som boligsøgende?

Har du flere spørgsmål? Indsend en anmodning

Hvis du har købt dit abonnement på BoligPortals hjemmeside, opsiger du dit abonnement ved at logge ind på din profil med den e-mailadresse, du brugte, da du købte abonnementet, og gå til fanen 'Abonnement' i menuen. Herefter skal du blot klikke på 'Afmeld abonnement' og følge processen, indtil dit abonnement står som værende afmeldt.

Har du købt dit abonnement på BoligPortals app, så skal du opsige det direkte via iTunes eller Google Play.

Dit abonnement er opsagt korrekt, når din abonnementsstatus står som 'Afmeldt', og når du modtager en bekræftelse på e-mail. 

 


 

Har du købt dit abonnement gennem BoligPortal App?💡

Har du købt dit abonnement via appen, kan du ikke opsige det via din BoligPortal-profil, da aftalen er lavet direkte med enten iTunes eller Google Play butik. 

Læs mere her, hvis du har købt dit abonnement på BoligPortal app.

 


 


Sådan opsiger du dit abonnement på BoligPortals hjemmeside

  1. Klik på dit profilbillede og i øverste højre hjørne af BoligPortal.dk og vælg 'Abonnement'
    Gå til fanen abonnement i din menu.png
    Ser din menubar ikke sådan ud?

    Fremstår din menuoversigt ikke som vist på billedet, skyldes det formentligt, at du har en udlejerprofil. I dette tilfælde finder du dit boligsøgendeabonnement ved at klikke på 'Mere' efterfulgt af 'Boligsøgende abonnement'. 

     

  2. Klik på 'Afmeld abonnement' under dine aktive abonnementer, vælg årsag til afmeldelse i drop down-menuen, og afslut ved at klikke på 'Afmeld abonnement'



    Vælg årsag og afmeld abonnement.png


  3. Tjek, at dit abonnement er korrekt afmeldt

    Dit abonnement er korrekt afmeldt, når den grønne statusmeddelse ændres til en grå 'Afmeldt'-meddelelse. Du modtager ligeledes en bekræftelse på e-mail, når dit abonnement er korrekt afmeldt. 

    Har du ikke fået en kvittering for opsigelse af abonnementet på e-mail, har du ikke fået afmeldt dig korrekt. 

Når du har afmeldt dit abonnement korrekt, vil det automatisk udløbe efter den igangværende periode. Det betyder, at du stadig kan bruge abonnementet frem til slutningen af den periode, du allerede har betalt for.

Du mister altså ikke adgangen til dine betalte funktioner, så længe du har aktive dage tilbage af dit abonnement, men kan frit bruge den frem til slutningen af den betalte periode. Når perioden er udløbet, vil abonnementet automatisk ophøre, og du vil ikke blive opkrævet for den næste periode.

Du kan altid se under 'Abonnement', hvor mange dage du har tilbage af din adgang. 

Ønsker du igen at kunne kontakte udlejere på BoligPortal, kan du blot klikke på 'Genaktivér abonnement'. 

 

 

Jeg har fundet en bolig på BoligPortal. Hvad gør jeg med mit abonnement? 

Tillykke med din nye bolig! Når du ikke længere har brug for at bruge BoligPortal, skal du huske at afmelde dit abonnement inde under fanen 'Abonnement' på din profil.

Det er dit eget ansvar at afmelde abonnementet, når du ikke længere ønsker adgang. 

Bliver mit abonnement automatisk opsagt, når jeg finder en bolig gennem BoligPortal?
Nej, dit abonnement bliver ikke automatisk opsagt, når du finder en bolig gennem BoligPortal. Abonnementet fortsætter med automatisk fornyelse, indtil du selv opsiger det.

Har du fundet en bolig gennem BoligPortal, skal du derfor huske at opsige dit abonnement. 
Jeg kan ikke opsige mit abonnement på min profil. Hvad gør jeg?
Hvis du ikke kan opsige dit abonnement på din profil, fordi du får beskeden "Du har købt abonnement via vores Android / iPhone app og betaler via din konto hos Apple / Google Play", skyldes det, at du har købt dit abonnement gennem BoligPortals app.
Du kan ikke opsige dit abonnement på BoligPortal, hvis det er købt gennem Google Play.pngI dette tilfælde har du indgået en abonnementsaftale gennem Apple eller Google, som også skal opsiges igen herigennem. 

Læs mere her, hvis du har tegnet dit abonnement direkte i BoligPortal app.

 

 


 

Sådan opsiger du dit abonnement via BoligPortals app

Hvis du har købt dit abonnement til BoligPortal direkte i vores app på din Android-enhed, iPhone eller iPad, vil dit abonnement køre direkte igennem din Google Play eller iTunes-konto.

Det betyder, at du også skal opsige dit abonnement via denne kanal, hvis du ikke ønsker det længere.

Køb af abonnement på iPhone.png

BoligPortal har ikke adgang til at afmelde abonnementet for dig. Vi henviser i stedet til udbyderne egne guides til abonnementsopsigelser.

Læs mere her, hvis du skal opsige din aftale hos Apple iTunes (iPhone, Ipad)
Læs mere her, hvis du skal opsige din aftale hos Google Play Butik (Android).

 


 

Abonnementskøb i App Store / Google Play butik følger deres afmeldningpolitikker

Når du tegner et abonnement gennem App Store eller Google Play Butik, er det Apples eller Googles egne betingelser for afmeldning og fornyelse, der gælder. Det betyder, at du skal afmelde dit abonnement direkte gennem dem, og at abonnementet fornyes 24 timer inden fornyelsestidspunktet. 

Betingelser ved køb af abonnement på appen.pngAbonnementsbetingelser ved køb på Google Play butik.png

Disse betingelser står beskrevet, når du køber abonnementet i appen.

Fordi du har købt abonnementet gennem Apple eller Google, har BoligPortal ikke indflydelse eller myndighed til at afmelde abonnementet for dig.  

 

Hvorfor kan jeg ikke opsige mit abonnement på BoligPortals hjemmeside? 

Når du betaler dit abonnement via BoligPortals app til iOS eller Android, indgår du en betalingsaftale med Apple eller Google, der agerer mellemmand mellem dig og BoligPortal.

Da aftalen er indgået med Apple eller Google, og ikke os, skal du derfor også opsige aftalen direkte hos udbyderen. 

Du finder Apples guide til opsigelse af abonnementer her
Du finder Googles guide til opsigelse af abonnementer her.

Hvorfor er abonnementet dyrere gennem appen? 
Når du tegner et abonnement gennem App Store eller Google Play Butik – i dette tilfælde gennem BoligPortals app – er abonnementsprisen en smule dyrere end direkte på boligportal.dk. Det skyldes, at du herigennem køber en abonnementsperiode til BoligPortal på 30 dage, modsat de 28 dage der er gældende på BoligPortals hjemmeside. 

Når du køber et abonnement via appen, følger du App Store eller Google Play Butiks abonnementsvilkår og betalingsperioder. Det er ikke noget vi hos BoligPortal har indflydelse eller kan ændre på. 

Du kan dog altid købe dit abonnement direkte på BoligPortals hjemmeside og efterfølgende logge på din profil på appen.

Læs mere om, hvordan du køber et abonnement på boligportal.dk her

Kan jeg bruge BoligPortals app uden at betale for et abonnement gennem appen? 
Du kan sagtens benytte BoligPortals app som boligsøgende uden at betale for dit abonnement direkte i appen. Her skal du blot købe dit abonnement på boligportal.dk og herefter logge på din profil på appen. 

Læs mere om, hvordan du køber et abonnement på boligportal.dk her
Jeg har brug for hjælp til at afmelde mit abonnement på iTunes eller Google Play. Hvad gør jeg? 
Da din abonnementsaftale er indgået med Apple eller Google, kan vi hos BoligPortal desværre hverken tilgå, opsige eller på anden vis foretage ændringer i dit abonnement. 

Du finder Apples guide til opsigelse af abonnementer her
Du finder Googles guide til opsigelse af abonnementer her.

 

 


 

 

Læs også ...

 
Se mere