Hvordan logger jeg ind på min BoligPortal profil?

Har du flere spørgsmål? Indsend en anmodning

For at logge ind på din profil på BoligPortal, skal du blot klikke på knappen 'Log ind' på forsiden af hjemmesiden eller appen og herefter indtaste din e-mailadresse og adgangskode efterfulgt at en bekræftelseskode.

Du får tilsendt bekræftelseskoden direkte til den e-mailadresse, der er tilknyttet din bruger. 

 

Sådan logger du ind på din profil på BoligPortal

 

  1. Gå til forsiden på BoligPortals hjemmeside eller app, og klik på knappen 'Log ind'
    Log in på BoligPortal.png

  2. Indtast din e-mailadresse og adgangskode i felterne, og klik på knappen 'Log ind'
    Indtast din e-mail og adgangskode.png
    Din e-mailadresse og din adgangskode er dem, du valgte, da du oprettede en profil på BoligPortal. 

    Har du glemt din adgangskode, kan du altid klikke på 'Glemt adgangskode' for nulstille og oprette en ny. 

    Læs mere om, hvordan du nulstiller din adgangskode til BoligPortal her



  3. Tjek din e-mail for en bekræftelseskode fra BoligPortal, og indtast den i boksen
    Indtast bekræftelseskode i feltet.png
    Tjek din e-mail for en bekræftelseskode.png
    Koden, du modtager på e-mail, består af 6 tegn, der både består af tal og bogstaver. 

    Din kode er aktiv i 15 minutter.

    Når du ikke at indtaste koden, inden den udløber, skal du derfor blot anmode om en ny. Du kan anmode om en ny bekræftelseskode hver 30. sekund. 


 


 

Ofte stillede spørgsmål

Jeg kan ikke huske min adgangskode. Hvad gør jeg?

Har du glemt din adgangskode til BoligPortal, skal du blot nulstille den ved at klikke på 'Glemt adgangskode?', når du forsøger at logge ind og følge instruktionerne.

Indtast din e-mail og adgangskode.png
Læs mere om, hvad du skal gøre, hvis du har glemt din adgangskode her

Jeg har problemer med at logge ind. Hvad gør jeg? 

Hvis du oplever problemer med at logge ind på BoligPortal, kan du prøve følgende:

  1. Tjek dine loginoplysninger
    Sørg for, at din e-mail og adgangskode er indtastet korrekt. 

  2. Nulstil din adgangskode
    Klik på 'Glemt adgangskode?' på login-siden for at få tilsendt en ny.
    Læs mere om, hvordan du nulstiller din adgangskode her

  3. Prøv en anden browser eller enhed
    Nogle problemer kan skyldes browserindstillinger eller midlertidige fejl. Luk derfor siden (eller appen) helt ned og forsøg igen. Prøv gerne at logge ind i en anden browser.

  4. Ryd cache og cookies
    Det kan hjælpe at rydde din browsers historik og genindlæse siden.
    Læs mere om, hvordan du sletter cookies her

  5. Kontakt support
    Hvis problemet fortsætter, kan du kontakte vores kundeservice her.

Hvorfor skal jeg indtaste en bekræftelseskode?
På BoligPortal har vi indført to-faktorgodkendelse i form af en bekræftelseskode, når du logger ind på din profil. Det har vi gjort for at øge sikkerheden for, at andre ikke kan få adgang til din profil uden din viden.

Forsøger en anden person at logge ind på din profil, vil du derfor automatisk få besked. 

Jeg modtager ingen bekræftelseskode. Hvad gør jeg? 
Modtager du ingen bekræftelseskode, når du forsøger at logge ind på din profil på BoligPortal, anbefaler vi, at du undersøger problemet i følgende rækkefølge:


1. Tjek din spam eller ønsket-mappe 
Det hænder, at e-mails med sikkerhedsgodkendelseskoder havner i din spam-mappe eller andre indbakker, som din e-mailudbyder automatisk frasorterer e-mails i. 

Undersøg derfor alle dine indbakker, om e-mailen med din bekræftelseskode er havnet her.  


2. Tjek, at du har indtastet den korrekte e-mailadresse
Finder du ikke din bekræftelseskode blandt uønsket post i din e-mail, skal du dobbelttjekke, at du har indtastet den korrekte e-mailadresse i login-feltet på BoligPortal.

Er der en tastefejl i den e-mail, du indtaster, skal du skrive den korrekte e-mail og anmode om en bekræftelseskode på ny.

Har du flere e-mailadresser, skal du undersøge, om din profil er tilknyttet en anden e-mailadresse, end den du forsøger at logge ind og anmode en bekræftelseskode med.


3. Kontakt din e-mailudbyder
Finder du stadig ingen e-mail med din bekræftelseskode, skyldes problemet oftest, at din e-mailudbyder blokerer for modtagelsen af e-mails fra os.

Det er altså din e-mailudbyder, såsom Google, Microsoft (Outlook, hotmail m.fl.), som fejlagtigt har blokeret for BoligPortal som afsender, så alle indgående e-mails fra os aldrig når frem til dig.

Her skal du kontakte din e-mailudbyder direkte og bede dem om at fjerne den blokering, der spærrer for e-mails fra BoligPortal. 


4. Kontakt BoligPortals kundeservice
Har du undersøgt alle tre ovenstående muligheder uden at finde frem til fejlen, kan du kontakte BoligPortals kundeservice.

Vi vil som udgangspunkt bede dig følge ovenstående punkter, men kan dertil undersøge, om der er en brugerprofil tilknyttet den e-mailadresse, som du kontakter os fra. 

Er der ingen bruger tilknyttet din e-mailadresse, kan det skyldes, at du i sin tid, da du oprettede din profil på BoligPortal, har indtastet en anden e-mail eller eventuelt har lavet en tastefejl. 

Du finder vores kontaktoplysninger her

Kan jeg undgå at skulle indtaste en bekræftelseskode?
Nej, du kan ikke undgå at skulle indtaste en bekræftelseskode, når du logger ind på din eksisterende bruger på BoligPortal, da dette er en fast sikkerhedsforanstaltning. 

Du vil dog ikke automatisk blive logget ud af din profil, med mindre du selv logger ud eller at du ikke har været logget ind på din profil i en længere periode. 

Vil du undgå at skulle indtaste en bekræftelseskode, hver gang du vil bruge BoligPortal, anbefaler vi derfor, at du undgår at logge ud af din profil. 


Bemærk
: Af sikkerhedsmæssige årsager anbefaler vi altid, at du logger ud af din profil, hvis du tilgår BoligPortal på en offentlig eller på anden vis åben enhed. Lad kun din bruger være logget på, hvis din telefon eller computer er sikret med en sikker kode.

 

 

 


 

 

Læs også ...