Denne guide tager udgangspunkt i, at din udlejer benytter BoligPortals værktøj til udarbejdelse og underskrift af lejekontrakter. Hvis du/I har underskrevet lejekontrakten på anden vis, skal du henvende dig direkte til din udlejer ved spørgsmål til din lejekontrakt.
Når både du og udlejer har underskrevet lejekontrakten digitalt, vil du modtage en e-mail med et link til din personlige lejerportal.
I din lejerportal vil alle dine dokumenter ligge tilgængeligt, herunder din lejekontrakt. Ved at klikke på 'Lejekontrakt' åbner du dokumentet direkte i din browser, hvorefter du har mulighed for at downloade den.
Vi anbefaler stærkt, at du downloader den underskrevne lejekontrakt og opbevarer den et sikkert sted i hele den periode, du lejer det pågældende lejemål. På den måde er du sikker på, at du altid har en kopi liggende.
Du kan læse meget mere om lejerportalen ved at klikke her
Har du underskrevet din lejekontrakt før juli 2021?
Digitale lejekontrakter underskrevet før juli 2021, blev sendt med et link, der kun var aktivt i 3 måneder. Hvis du ikke fik downloadet lejekontrakten inden linkets udløb, skal du kontakte din udlejer for at få tilsendt kontrakten.
Bemærk: Du vil udelukkende have adgang til din lejekontrakt på denne måde, hvis din udlejer benytter BoligPortals digitale værktøj til udarbejdelse og underskrift af lejekontrakter. Er du i tvivl, om det er tilfældet, henviser vi til, at du kontakter din udlejer direkte.