Hvorfor går min betaling ikke igennem?

Har du flere spørgsmål? Indsend en anmodning

Der kan være flere årsager til, at din betaling ikke går igennem på BoligPortal, når du forsøger at købe abonnement eller andre produkter. 

Her er nogle mulige årsager til, at din betaling bliver afvist:

  • Kreditkortafvisning:
    Din betaling kan blive afvist, hvis der er et problem med dit betalingskort. Det kan skyldes udløbet kort, utilstrækkelig saldo eller problemer med kortudstederen. 

  • Fejl i betalingsoplysninger:
    Kontrollér, om du har indtastet dine oplysninger korrekt. En fejl i kortnummeret, udløbsdato eller sikkerhedskode kan forhindre betalingen i at blive behandlet. 

  • Manglende eller nok midler:
    Bruger du debetkort, skal du være opmærksom på, at der skal være penge på din konto til at dække beløbet for både den 24-timers intropris på 29 kroner og for et 28-dages abonnement til 349 kroner, som abonnementet fortsætter til, hvis det ikke opsiges. Står der derfor under DKK 378,- på kontoen, vil betalingen ikke blive godkendt. 

  • Problemer med to-faktor-godkendelse:
    Kontrollér, om dit kort er sat korrekt op til 3D Secure totrinsgodkendelse. Det er nemlig blevet lovpligtigt, at alle betalinger på internettet skal godkendes med to sikkerhedsfaktorer for at gøre det sværere for svindlere at misbruge dine kortoplysninger. Når du forsøger at gennemføre et køb, vil du blive bedt om at bekræfte betalingen – enten gennem en engangskode på SMS eller via MitID-godkendelse. 

 

Har du stadig udfordringer med at betale?

Prøv at gennemføre købet senere, eller kontakt din bank, hvis problemet fortsætter. 

 

Læs også ...

 
Se mere