Hvorfor er der trukket penge på min konto?

Har du flere spørgsmål? Indsend en anmodning

Det er gratis at have en brugerprofil på BoligPortal, men for at kunne kontakte udlejere på siden, skal du have et aktivt abonnement. 

Ved oprettelsen har du valgt et abonnement med automatisk fornyelse, hvorfor du automatisk er blevet opkrævet for den nye periode.

For nye brugere på BoligPortal har vi et særligt introduktionstilbud til 29 kr for 24-timers begrænset adgang, som herefter automatisk fortsætter til vores almindelige abonnementspris på 349 kr hver 28. dag.

Disse abonnementsvilkår oplyser vi flere gange i købsprocessen, som vist på nedenstående billeder. Det er altså beskrevet, både når du vælger abonnement, og når du betaler – hvad end du betaler med betalingskort eller via MobilePay.

 

       

         

 Hos BoligPortal tilbyder vi altså udelukkende abonnementer med automatisk fornyelse. Når du tegner et abonnement hos os, indgår du derved en standard løbende aftale uden binding.

Det betyder, at abonnementet fortsætter, indtil du opsiger det. Det er altså ikke nok bare at holde op med at betale, fx ved at afvise en opkrævning i MobilePay.

Du kan altid finde dato og tidspunkt for din næste abonnementsfornyelse på din betalingskvittering, som du modtog på e-mail efter betaling, samt på din profil under fanen Abonnement.

       

Hvis du vil afmelde dit abonnement, skal du huske at afmelde det, inden fornyelsesfristen.

 

Det ikke er muligt at afmelde sig med tilbagevirkende kraft. 

 

Ønsker du at afmelde dit abonnement, finder du vores guide til dette her

 

Ofte stillede spørgsmål

Hvad betyder løbende abonnement?

Et løbende abonnement betyder, at dit abonnement automatisk fortsætter, indtil du aktivt selv opsiger aftalen – altså afmelder abonnementet.

Hvordan ser jeg, om jeg har et aktivt abonnement?
Du kan se, om du har et aktivt abonnement, ved at logge ind på din brugerprofil og trykke på dit navn og profilbillede i øverste højre hjørne. Herefter kan du gå til fanen 'Abonnement', hvor det vil fremgå, om du har et aktivt abonnement. 

OBS: Har du ikke et aktivt abonnement, men bliver trukket alligevel? 
Den hyppigste årsag til, at du bliver trukket for et abonnement, selvom du ikke står til at have et aktivt abonnement på din profil, er, at du har oprettet en profil og abonnement med en anden e-mailadresse.

Har du flere e-mailadresser, skal du derfor forsøge at logge ind på din profil med disse og tjekke, om der er aktive abonnementer tilknyttet.
Hvornår bliver mit abonnement fornyet?
Du kan altid se dato og tidspunkt for næste fornyelse under 'Abonnement' samt eller i din betalingskvittering, som du har modtaget på mail.

Får jeg besked, når mit abonnement bliver fornyet?

Nej, du får ikke besked, inden dit abonnement fornyes. Du kan dog til hver en tid finde dato og tidspunkt for næste trækning under 'Abonnement' på din brugerprofil. 

Kan jeg afmelde mig med tilbagevirkende kraft?
Nej, det er ikke muligt at afmelde dit abonnement med tilbagevirkende kraft. Det er altså dit eget ansvar at afmelde dit abonnement, inden det specifikke tidspunkt, det fornyes. 

Disse vilkår er ens for alle vores brugere, og det er derfor ikke muligt at få dispensation fra disse.

Kan jeg afmelde mit abonnement ved at afvise kommende betalinger?
Nej, det tæller ikke som en afmelding eller opsigelse af dit abonnement, hvis du blot afviser betalingen i systemet, eller hvis betalingen ikke går igennem grundet manglende dækning på dit betalingskort. I dette tilfælde vil systemet blot forsøge at trække pengene igen senere, indtil betalingen går igennem.

Ønsker du at opsige dit abonnement, skal du derfor huske at afmelde dit abonnement korrekt på din brugerprofil. Din afmelding er gået korrekt igennem, når du modtager en bekræftelseskvittering på mail.    

Hvor finder jeg BoligPortals brugervilkår?

Du finder BoligPortals brugervilkår her

 

 

 

Læs også ...

 
Se mere