Hvorfor er der trukket penge på min konto?

Har du flere spørgsmål? Indsend en anmodning

Har BoligPortal trukket penge fra din konto, betyder det, at du har et aktivt abonnement, som du ikke har afmeldt, inden det automatisk er blevet fornyet. Alle abonnementer på BoligPortal er med automatisk fornyelse.

Du opsiger dit abonnement under sektionen 'Abonnement' på din profil. Af afvise en betaling, fx på MobilePay, er ikke det samme som at opsige dit abonnement.

Læs mere om, hvordan du opsiger dit abonnement her

Det er dit eget ansvar at afmelde dit abonnement, når du ikke længere ønsker det. Du kan dog ikke afmelde det med tilbagevirkende kraft, og vi refunderer ikke penge for uopsagte abonnementer. 

Det står klart og tydeligt i købsprocessen, at der er tale om et abonnement, og ligesom det også står i de vilkår, der skal accepteres ved køb. 

 


 

Hvorfor er mit abonnement automatisk blevet fornyet? 

Da du købte adgang til at kontakte udlejere på BoligPortal, har du selv tegnet et abonnement med automatisk fornyelse. Det står beskrevet under hver abonnementsperiode.

Abonnementsbetingelser ved køb.png

Du kan kun kontakte udlejere på BoligPortal med et aktivt abonnement, som automatisk fornyes. Der er dog ingen binding på dit abonnement, som betyder, at du kan opsige abonnementet inden for den aktive betalingsperiode, hvis du ikke ønsker fornyelse.

Læs mere om, hvordan du opsiger dit abonnementet her.

 


 

Hvorfor er jeg blevet tilmeldt et 28-dages abonnement, når jeg valgte 24 timer?

Vores 24-timers introduktionsperiode med begrænset adgang fungerer som en særlig kort introduktion til vores almindelige abonnementsaftale. Det er altså et sneek peak, så nye kunder kan nå at afmelde sig inden for 24 timer, hvis ikke de ønsker at benytte BoligPortal. 

Hvis du kun vil have adgang i et døgn, skal du blot huske at afmelde det igen inden for de 24 timer. Hvis du ikke opsiger den inden for de 24 timer, fortsætter den automatisk til den normale abonnementspris med betaling hver 28. dag.

Du kan læse mere om 24-timers begrænset adgang her


I den kvittering, du fik tilsendt på e-mail efter din betaling, kan du finde oplysninger om, hvornår dit abonnement fornyes næste gang. 

Kvitteringsmail med oplysninger om dit abonnement.png


 

 

Hvor står det, at det er et abonnement med automatisk fornyelse? 

Abonnementsvilkårene vises flere gange under købsprocessen, både når du vælger og betaler for abonnementet.


Ved betaling med MobilePay

Ved betaling med kreditkort

Ved betaling med ApplePay

            

Abonnementet fortsætter, indtil du opsiger det. Det er ikke nok at stoppe med at betale, fx ved at afvise en opkrævning i MobilePay. Du kan finde datoen for din næste abonnementsfornyelse i din betalingskvittering sendt på e-mail samt på din profil under fanen 'Abonnement'.

Hvis du vil afmelde dit abonnement, skal du huske at afmelde det, inden fornyelsesfristen. Det ikke er muligt at afmelde sig med tilbagevirkende kraft. 

Læs mere om, hvordan du afmelder dit abonnement

 


 

 

Ofte stillede spørgsmål

Jeg har opsagt mit abonnement, men bliver stadig opkrævet. Hvad gør jeg?

Hvis du oplever, at der bliver trukket penge fra BoligPortal, selvom du har opsagt dit abonnement, skal du sikre dig, at din opsigelse er gået korrekt igennem.

Det kan også skyldes, at du har opsagt abonnementet efter fornyelsesdatoen. I dette tilfælde er du blevet opkrævet for den fornyelse, der nåede at gå igennem, men vil ikke blive opkrævet yderligere herefter.

Du tjekker, om din opsigelse er gået korrekt igennem ved at logge ind på din profil og gå til fanen 'Abonnement'. Her skal der stå 'Afmeldt' ved siden af din abonnementsstatus. Du vil ligeledes altid få en bekræftelse på mail, når dit abonnement er opsagt korrekt. 

Bliver du alligevel trukket, selvom du ikke står til at have et aktivt abonnement, skyldes det med stor sandsynlighed, at du har oprettet et abonnement på en anden konto – det vil sige på en anden e-mailadresse, end den du er logget ind med. 

Kan du ikke finde frem til årsagen, skal du kontakte kundeservice

Hvordan ser jeg, om jeg har et aktivt abonnement?
Du kan se, om du har et aktivt abonnement, ved at logge ind på din brugerprofil og trykke på dit navn og profilbillede i øverste højre hjørne. Herefter kan du gå til fanen 'Abonnement', hvor det vil fremgå, om du har et aktivt abonnement. 

OBS: Har du ikke et aktivt abonnement, men bliver trukket alligevel? 
Den hyppigste årsag til, at du bliver trukket for et abonnement, selvom du ikke står til at have et aktivt abonnement på din profil, er, at du har oprettet en profil og abonnement med en anden e-mailadresse.

Har du flere e-mailadresser, skal du derfor forsøge at logge ind på din profil med disse og tjekke, om der er aktive abonnementer tilknyttet.
Hvornår bliver mit abonnement fornyet?
Du kan altid se dato og tidspunkt for næste fornyelse under 'Abonnement' samt eller i din betalingskvittering, som du har modtaget på mail.

Får jeg besked, når mit abonnement bliver fornyet?

Nej, du får ikke besked, inden dit abonnement fornyes. Du kan dog til hver en tid finde dato og tidspunkt for næste trækning under 'Abonnement' på din brugerprofil. 

Kan jeg afmelde mig med tilbagevirkende kraft?
Nej, det er ikke muligt at afmelde dit abonnement med tilbagevirkende kraft. Det er altså dit eget ansvar at afmelde dit abonnement, inden det specifikke tidspunkt, det fornyes. 

Disse vilkår er ens for alle vores brugere, og det er derfor ikke muligt at få dispensation fra disse.

Kan jeg afmelde mit abonnement ved at afvise kommende betalinger?
Nej, det tæller ikke som en afmelding eller opsigelse af dit abonnement, hvis du blot afviser betalingen i systemet, eller hvis betalingen ikke går igennem grundet manglende dækning på dit betalingskort. I dette tilfælde vil systemet blot forsøge at trække pengene igen senere, indtil betalingen går igennem.

Ønsker du at opsige dit abonnement, skal du derfor huske at afmelde dit abonnement korrekt på din brugerprofil. Din afmelding er gået korrekt igennem, når du modtager en bekræftelseskvittering på mail.    

Kan jeg få refunderet mine penge, hvis jeg har glemt at afmelde mit abonnement?

Da det er dit eget ansvar at afmelde dit abonnement, tilbyder vi desværre ikke refunderinger – heller ikke hvis du glemte at afmelde det.

Det er ligeledes dit eget ansvar at sikre dig, at dit abonnement er afmeldt korrekt. Du vil altid få en bekræftelseskvittering på e-mail, når din afmeldning er gået korrekt igennem. 

Hvor finder jeg BoligPortals brugervilkår?

Du finder BoligPortals brugervilkår her





 

 

Læs også ...

 
Se mere