Når du opretter en annonce på BoligPortal, bliver den manuelt tjekket af vores kundeserviceteam. Hvis annoncen ikke lever op til vores retningslinjer, kan du derfor opleve, at den bliver afvist.
Afvisninger skyldes meget ofte, at annoncen allerede eksisterer på BoligPortal, eller at du ikke er vendt tilbage på vores henvendelser vedrørende din annonce.
Du får automatisk tilsendt en e-mail fra BoligPortal, der oplyser om årsagen til din afvisning.
Din annonce afvises, hvis lejemålet allerede er oprettet på BoligPortal
Den typiske årsag til, at en annonce bliver afvist, er, at lejemålet allerede er oprettet på BoligPortal én gang.
Hvis du allerede har oprettet lejemålet på din profil, skal du derfor ikke oprette den på ny, men blot genaktivere din allerede eksisterende annonce på din profil.
Læs mere om, hvordan du genannoncerer dit lejemål her.
Hvis en anden bruger allerede har oprettet lejemålet på deres profil – fx en tidligere ejer eller administrator – skal denne bruger først slette lejemålet, før du kan oprette og annoncere det fra din profil.
Hvis du forsøger at udleje et lejemål, der ikke er til privat beboelse, herunder kolonihaver, ferieboliger, erhvervslejemål, p-pladser og lagerrum, vil din annonce også blive afvist.
Du finder vores retningslinjer for godkendte annoncer på BoligPortal her.
Din annonce afvises, hvis du ikke besvarer vores henvendelser
Hvis du er ny udlejer, skal du igennem vores valideringsproces, som blot er en kort telefonsamtale, før du kan få godkendt din annonce. Vi ringer dig derfor op, når du skal have din annonce godkendt, første gang du udlejer gennem BoligPortal.
Telefonsamtalen er obligatorisk for nye udlejere. Valideringsprocessen kan derfor ikke gennemføres på skrift.
Tager du ikke telefonen, kontakter vi dig pr. e-mail. Svarer du ikke på vores henvendelser efter gentagne forsøg, så bliver din annonce automatisk afvist.
I dette tilfælde modtager du også en e-mail fra os med denne begrundelse for afvisningen. Ønsker du at få godkendt din annonce efterfølgende, skal du blot ringe til os for at gennemføre valideringsprocessen.
Du finder vores telefonnummer her.