Hvis du som udlejer opkræver husleje gennem BoligPortal, og du benytter en opkrævningsservice – fx Betalingsservice eller MobilePay* – har du mulighed for at få en automatisk advisering vedrørende manglende huslejebetalinger.
Så har du altid overblik over, om én eller flere af dine lejere ikke har betalt deres husleje til tiden.
*OBS: Vær opmærksom på, at det ikke længere er muligt at oprette nye betalingsaftaler med MobilePay. Det skyldes ændringer i MobilePays betingelser. Det er kun muligt at bruge MobilePay til automatisk huslejeopkrævning, hvis du har oprettet betalingsaftalen før d. 12. marts 2024. Muligheden for automatisk huslejebetaling via MobilePay ophører helt efter d. 1. december 2024. Kontakt os på b2b@boligportal.dk ved spørgsmål.
Sådan aktiverer du advisering om manglende huslejebetaling
-
Log på og klik på din brugerprofil i øverste højre hjørne
-
Klik på 'Indstillinger' og herefter på fanen 'Husleje'
-
Gå til sektionen 'Påmindelser om manglende betalinger' og udfyld felterne
Du vælger selv, om du vil have notifikationer om manglende huslejebetaling på SMS, e-mail eller begge ved at sætte flueben ud fra den ønskede adviseringskanal.
Ønsker du besked på SMS, skal du huske at angive dit telefonnummer i boksen. - Afslut ved at klikke på 'Gem ændringer'
Bemærk: Det er ikke muligt at ændre den e-mailadresse, som du modtager advisering om manglende huslejebetaling på. Den er automatisk udfyldt med den e-mailadresse, der er tilknyttet din konto.