Hvis du har lavet en fejl eller fortryder, at du har slette en huslejeopkrævning gennem BoligPortal, kan du desværre ikke fortryde dit valg. For at afhjælpe fejlen er du derfor nødt til at stoppe hele huslejeopkrævningen og starte den igen.
Du stopper og genstarter din huslejeopkrævning for den enkelte lejer under 'Lejeforhold', hvorefter du kan stoppe eller starte huslejen i sin helhed under fanen 'Husleje'.
Sådan gør du, hvis du er kommet til at slette en huslejeopkrævning
- Gå til den lejer, som du ved en fejl har slettet en opkrævning til, under 'Lejeforhold' på din profil
- Gå til fanen 'Husleje' under lejers navn og klik på 'Stop opkrævning af husleje'
- Vælg 'Pr. dags dato' under sidste dato for betaling og klik på 'Stop opkrævning af husleje'
Når opkrævningen er stoppet, vises en rød informationsboks, der bekræfter, at huslejeopkrævningen er stoppet. - Start opkrævningen igen ved at klikke på 'Start husleje igen
Dette åbner en boks, hvori du skal gennemgå og bekræfte alle oplysninger. - Gennemse og tjek, at alle indtastede oplysninger er korrekte, og godkend start af betaling
Husk at sikre, at den nye huslejeopkrævning løber fra den rette dato, så du får opkrævet huslejen korrekt ved lejer.